Direktlänk till inlägg 28 augusti 2006

The Adventures of Sir Datealot - Sista arbetsveckan, avsked, hotelldejter m.m.

Av Dieter Bohlen - 28 augusti 2006 19:41

Förra veckan var alltså min sista vecka på jobbet. En smått hysterisk vecka med galna visningar som alla tagit en kvart längre än dom ska. Halvdö(v)da tanter, två-tre-språkiga visningar, galna ungar som skriker, superintresserade människor m.mMen det har varit kul faktiskt. Och nu är det alltså slut. Underligt vad fort det gick, typ total verrückt. Mann!Har även hunnit med annat under veckan. I tisdags försökte jag köpa kurslittetatur men se det gick inte för bokhandeln som ska ha all kurslitteratur hade typ en bok. Bra.I onsdags var jag in till stan och solade lite (vill ju se fräsch ut!) och fikade sedan med Ellie en stund.Torsdags var jag på knytkalas och avskedsmiddag hemma hos en kompis som heter Karin. Där var det en rad vänner och massor med mat. Riktigt trevligt.I fredags var jag på dejt med en het karl från Kungsbacka som var i Falun på jobb. Vi skulle först fika på stan men sen blev det så sent för han var tvungen att jobba längre så då skulle vi fika i hotellbaren. Vi skippade den och gick istället till hans hotellrum där vi konverserade och hade ett halvt öga på Scary Movie innan vi gick till saken och bokstavligen kastade oss över varandra. Han talade tyska väldigt bra faktiskt. Och ska till Tyskland i septemeber och tänker nog titta förbi Kölle. Bitte bitte.I lördags skulle jag gå på stan med mamma och pappa men då låtsades pappa att han inte alls hade hört talas om det och skulle förstås inte med vilket utlöste en ordentligt stor familjekris. Mycket gråt, hårda ord mm. Väldigt jobbigt.Till sist hade jag och mamma lugnat oss och åkte till stan själva och gick på Bondens egen marknad och shoppade grönsaker och åt majs som mina kusiner odlat.På eftermiddagen kom Kekke och jag skulle spela på nån slags nostalgikväll. Det hela var dock mkt skumt och vi skulle behöva vänta flera timmar. Jag lackade ur och vi åkte hem och gick till skogen och letade svamp. Hade sedan tacoorgie på kvällen.Igår jobbade jag igen och på kvällen var Noomi och Ellie här på middag.Idag diverse ärenden på stan, massa åska och packning!Bald bin ich ja wieder da!Hoppas nu bara Jörg tänker hämta mig som planerat, annars blir jag ledsen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dieter Bohlen - 31 december 2006 15:31

ICH WÜNSCHE EUCH ALLE EINEN GUTEN RUTSCH INS NEUE JAHR! /ARNE...

Av Dieter Bohlen - 17 november 2006 19:42

Nå?

Av Dieter Bohlen - 8 oktober 2006 02:22

kylan går bärsärk i stan. arne och jag knappar. ögonen går i kors. borde slå en drill och krypa ner i sängen. ni är så vulgära. dreier törnfåglar och allmänt koketteri. arne vill bli vän med en kändis. jag vill ha nåt mjukt att klappa på. jonathanbör...

Av Dieter Bohlen - 4 oktober 2006 15:29

hej alla. sir datealot kräver mig på ett blogginlägg. jag har tyvärr inte något lika spännande att skriva om som dreier eller gruppenficken. tänkte mest dela med mig av mina favoritbilder från den senaste tiden i köln. bild 1: jag och nunnis hemm...

Av Dieter Bohlen - 4 oktober 2006 00:39

Do I need to tell more. Jag.Hedvig.Alkhol.Corner.Näsdans.Män.Två män.Hångel.Taxi.Säng.Hud. För att citera K. "Ja herregud, mycket kuk blev det" ...

Presentation

Omröstning

Vilken musikal skulle du helst vilja leva i?
 Sound of Music (Kapten Trapp behöver en fast hand)
 Cabaret (Om man glömmer det där med 1933 och framåt...)
 Singin' in the rain (no no no)
 Någon klatschig Elvisrulle (Harum Scarum till exempel. Den låter ju rolig)
 Herrar föredrar blondiner ("I just love finding new places to wear diamonds")
 Trollkarlen från Oz (ibland behöver man lite technicolormunchkins)
 Ingen alls. Musikaler är bara mög och går inte upp mot en regntung måndagsmorgon i verkligheten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards