Alla inlägg under augusti 2006

Av Dieter Bohlen - 28 augusti 2006 19:41

Förra veckan var alltså min sista vecka på jobbet. En smått hysterisk vecka med galna visningar som alla tagit en kvart längre än dom ska. Halvdö(v)da tanter, två-tre-språkiga visningar, galna ungar som skriker, superintresserade människor m.mMen det har varit kul faktiskt. Och nu är det alltså slut. Underligt vad fort det gick, typ total verrückt. Mann!Har även hunnit med annat under veckan. I tisdags försökte jag köpa kurslittetatur men se det gick inte för bokhandeln som ska ha all kurslitteratur hade typ en bok. Bra.I onsdags var jag in till stan och solade lite (vill ju se fräsch ut!) och fikade sedan med Ellie en stund.Torsdags var jag på knytkalas och avskedsmiddag hemma hos en kompis som heter Karin. Där var det en rad vänner och massor med mat. Riktigt trevligt.I fredags var jag på dejt med en het karl från Kungsbacka som var i Falun på jobb. Vi skulle först fika på stan men sen blev det så sent för han var tvungen att jobba längre så då skulle vi fika i hotellbaren. Vi skippade den och gick istället till hans hotellrum där vi konverserade och hade ett halvt öga på Scary Movie innan vi gick till saken och bokstavligen kastade oss över varandra. Han talade tyska väldigt bra faktiskt. Och ska till Tyskland i septemeber och tänker nog titta förbi Kölle. Bitte bitte.I lördags skulle jag gå på stan med mamma och pappa men då låtsades pappa att han inte alls hade hört talas om det och skulle förstås inte med vilket utlöste en ordentligt stor familjekris. Mycket gråt, hårda ord mm. Väldigt jobbigt.Till sist hade jag och mamma lugnat oss och åkte till stan själva och gick på Bondens egen marknad och shoppade grönsaker och åt majs som mina kusiner odlat.På eftermiddagen kom Kekke och jag skulle spela på nån slags nostalgikväll. Det hela var dock mkt skumt och vi skulle behöva vänta flera timmar. Jag lackade ur och vi åkte hem och gick till skogen och letade svamp. Hade sedan tacoorgie på kvällen.Igår jobbade jag igen och på kvällen var Noomi och Ellie här på middag.Idag diverse ärenden på stan, massa åska och packning!Bald bin ich ja wieder da!Hoppas nu bara Jörg tänker hämta mig som planerat, annars blir jag ledsen!

Av Dieter Bohlen - 26 augusti 2006 14:57

Igår var det som vanligt aphus. Jag (Rudi) och Tröllchen begav oss till Köllefornia för att festa med Arne och Nunnan. Det var sista dagen på undervisningsdelen av kursen och det kändes faktiskt lite sorgligt att inte regelbundet få höra Sabines visdomsord om att män är från Mars och kvinnor från Venus. Vän av Tusklandsbloggen vet ju att vi flickor här är så koketta som det bara går. Skulle aldrig få för oss att ha raptävlingar, dricka grogga eller nypa folk i röven. Sånt gör karlar. Åter till utekvällen; tillsammans med Babsi åkte vi till Underground, där vi konstaterade att det var minst sagt fisljummen stämning. Vi rullade vidare till Rose Club ganska snart, men inte innan vi hunnit irritera Babsis självgode vän Michael med lite näsdans igen. Han upprepade sitt uttalande om att han hatade alla svenskor (se tidigare inlägg om vilken stropp han är...). Undrar om det inkluderar puddingar som Ann-Margret, Greta Garbo eller prinsessan Madeleine? Nåja, på Rose Club betalade vi ironiskt inträde (fråga inte) och började röra på fläsket. Michael hade också tagit sig dit så jag såg såklart till att inte missa något tillfälle att näsdansa honom. Mötte även mitt gamla hångel Edda där, men hon var dissig så jag hittade en karl istället. Alla andra fick också vinst på tombolan så jag hade plötsligt ingenstans att sova om jag vill undvika att störa. Bet i det sura äpplet och följde med karlen istället. Väl hemma hos honom började jag inse vilket apskaft jag blivit pålurad. Han tog på sig en matchtröja (med Asamoha, den absolut tråkigaste spelaren, alla vet väl att det ska vara Ballack). Sen började han sjunga med högt och falskt i någon skitlåt han hade på datorn. När jag ville sova (det blev ingen tyska talat kan jag stolt säga) började han löffla mig. Efter typ en timmes kamp om att få sova oantastad sa han att jag kunde gå och sova på soffan istället. Efter en kort stund kommer han och lägger sig där också och sen håller jag på att sparka mig loss från skedmannen i två-tre timmar. När jag bestämmer mig för att gå upp och dra hem, vänder jag mig om och upptäcker att det inte är min karl, utan hans roomie! Tvångskedad av två olika män i samma hushåll! WTF? Blev förstås asförbannad och gick hem. Tur att det inte hände nåt innan soveskapaden... Efter lite språkfadäser med Arnes karl så fick jag äntligen sova lite på förmiddagen. Summering: en riktig jävla skitkväll. Här är iallafall mannen som inte sviker:

Av Dieter Bohlen - 25 augusti 2006 13:58

först och främst vill jag och nunnis meddela att vi inte tänker lägga upp några bilder där vi hånglar med varsin het man, vi behöver inte bevisa något och har inget behov av att hävda oss varje minut (hähä).i tisdags anordnade vi en trevlig bjudning hemma hos oss. det blev mycket tyska pratat eftersom alla gäster var av tysk härkomst. av vår första gäst, mareike (den enda som kom på utsatt tid, 19.30 en tidpunkt vi bara sagt för att ingen skulle komma senare än 21.) fick vi en flaska irländsk whiskey. mycket väluppfostrat enligt oss!mitt rum tjänade som dansgolv med discolampa som tjejerna som bor där hade i sin ägo och nunnis rum som mysrum. köket tjänade som rökrum (tyvärr). jag och min kära mitbewohnerin hade ställt ut mysiga värmeljus i hela lägenheten som tyvärr antände mina dvd-filmer och mina diadem och gjorde en del av bokhyllan och väggen bakom svart och hela våningen fylld med giftig rök. jag blåste ut elden, snabbtänkt som jag är och som tur var hann den ju inte sprida sig (hemska tanke!). sedan begav vi oss till rose club där nunnis genast hånglade upp en het vän till dennis och jag träffade thorsten och gick tillsammans med honom på toaletten (inget snuskigt, bara sådär som tjejer jämt gör). första gången på rose clubs herrenklo för mig! sedan hookade babsi upp med en engelsman och lämnade stället, sanna hånglade utanför med en kompis till babsis bögkompis paul (som är en söt grek, men som vi tyvärr inte tror är sir datealots typ) och sedan lämnade även de partyt. jag hängde med thorsten, rockade och pratade med några andra snygga killar, konstigt nog fanns det fullt av sådana på rose club denna kväll. efter ett tag gick jag och thorsten ut för att köpa vatten i kiosken, och då fick den otrevliga dörrvakten mig på dåligt humör genom att hävda att han skulle slita handen av mig, så jag ville gå hem. dessutom skulle jag jobba kl 7.30 nästa morgon. thorsten envisades med att jag skulle åka på hans pakethållare, fast jag hellre ville gå. till slut föll jag för hans övertalning på villkor att han följde med mig upp till mitt rum och skedade lite. inget naughty, bara skeda (trodde jag). men återigen har jag och t tydligen trasslat in oss i något slags vi-är-bara-vänner-nähä-tydligen-inte-bara-det-nej-förhållande. fasen också. även sanna och hennes karl befann sig i lägenheten och en och annan pinsam sitaution uppstod. gick till jobbet på morgonen med endast ca 20 min sömn och var faktiskt på topp hela dagen. på kvällen åkte vi hem till rudi och tröllchen i dussan och medtog ett par geschenke, bl.a ett kolligeblock med ballack, schyssta som vi är. när vi skulle åka hem var vi dumma nog att läsa alla tidtabeller fel och väntade i 2 timmar på dus hbf. gofsade i oss på donken, vilket ledde till avläggande av löften om ett hädanefter hälsosamt liv, vilket nu har funkat hyfsat de senaste två dagarna. bildbevis på sista milkshaken samt glassen nedan. efter 40 timmars vaka kunde vi så äntligen somna gott och faktiskt sova i 12 timmar. igår var nunnis och hennes tandempartner på kortfilmsfestival, jag och babsi fikade med 2 av hennes kompisar.nästa tisdag kör vi favorit i repris hemma hos oss! tjo.

Av Dieter Bohlen - 24 augusti 2006 21:21

Titta vilken bild som fanns på Slicks hemsida!

Av Dieter Bohlen - 22 augusti 2006 23:21

Hörrni era fyllon!Ni vet man inte kan poströsta i år? Det måste alltså ordnas på nåt annat sätt och jag vet då rakt inte hur man gör när man bor i utlandet. Jag tror dock jag hinner rösta här hemma, lucky me.Frågan är bara på vad. Gud vad drygt.

Av Dieter Bohlen - 21 augusti 2006 21:16

Min häst har blivit sjuk, min mamma går på fenedrinMin pappa har låst in mej i sin slåttermaskin

Av Dieter Bohlen - 21 augusti 2006 19:37

Trallalala. Så är vi hemkomna från Belgien, en aning missnöjda med vistelsens längd, men vafasen. Det hela tog sin början i onsdags när jag fortfarande inte hört från tim som vi skulle åka dit med vilken tid vi skulle åka. så fick jag ett sms att vi skulle åka först på torsdagen (samma dag som festivalen började) och att vi var tvungna att fixa en sovsäck till. lite sent att säga det tyckte jag, men vad göra? vi sökte runt på stan och till slut var jag tvungen att slå till på en DYR schlafsack på en proffssportaffär för 35 dyra euro. när vi var på väg hem tog vi vägen om Plus och där hittade vi till min förtjusning en Kinderschlafsack för endast 5 euro. provlåg den när vi kom hem och bestämde mig för att lämna tillbaka den dyra skiten. på torsdag morgon vid 6-tiden blev vi hämtade i bil av Tim och Lorena, sen sov vi fram till Belgien, en bilfärd på ca 2 timmar. det tog extremt lång tid att hämta ut festivalarmbanden och att baxa in all vår dricka på festivalområdet. man fick dessutom inte ha med sig glasflaskor in på campingen och de kollade verkligen igenom HELA ens bagage. men vi som är vana smugglare lyckades trots detta få igenom 4 flaskor sekt, 2 flaskor vodka och en jäkla massa kleiner feigling i småflaskor. inte illa! vi tog det relativt lugnt första dagen, gick tom och lade oss kl 1 och sov i sammanlagt 10 timmar, men det fick vi ångra sedan. vi hade 2 luftmadrasser att sova på, så detta var en festival de luxe. på fredagen hookade vi upp med ett stort gäng svennar och det hela artade sig till ett enda stort sweden camp vid våra tält med kölsch på fass och andra goa grejor. sanna hånglade upp 2 irländare och 1 svenne och jag 1 het ung belgare (17 vårar) som såg ut som jakob hellman anno -89. (skoj, eftersom Jens, som han hette, då endast var 1 år fyllda). het med andra ord. vi hängde hela natten och hade löptävling som resulterade i 1 stukad fot för mig och vistelse i sjukhustältet för bandagering. sanna däckade i tältet hos svennarna och det var helt enkelt en SWEET kväll. jag fick till och med löffelchen och mer.på lördagen meddelade tim och lorena att de tänkte åka hem efter Daft Punk, sista bandet för kvällen. vi som ville festa med alla våra nya vänner blev besvikna. T och L spenderade hela festivalen med att endast sova och titta på konserter, de hade med sig 1 vinare som de inte ens öppnade. vi försökte få dem att hänga och chilla med oss, men si, det gick inte alls. så när vi började förfesta med vårt svenska killgäng samt 1 engelsman och 1 australiensare på eftermiddagen bestämde vi oss för att övernatta i ett tält som två belgiska grannar lämnat efter sig och sedan lifta hem till köln nästföljande dag. när vi gick till festivalområdet för att se alla band på kvällen började det ÖSregna och snart var marken inte längre fast utan i flytande form. jag blev helt off och startade nästan catfight med en belgisk tjej under Yeah Yeah Yeahs för att i nästa sekund gråta ut hos henne för att jag förlorat alla mina vänner och stukat foten och inte hade några pengar kvar på min mobil och livet var ett helvete. hon var snäll och hjälpte mig hitta sanna igen, jag bestämde mig för att gå till tältet och svida om till mina doc martens. på vägen träffade jag mitt heta lilla lammkött till belgare och han följde med mig och jag hängde med honom eftersom mobilnätet kraschade och jag inte kunde få tag på lorena, tim eller sanna. vi dansade till technobeats och hade det gött, sen sa vi hejdå efter att jag lyckades få tag på tim och gänget. vi drog mitt i natten, sade hejdå till våra söta svenska vänner och lämnade ledsna i hågen pukkelpop. bästa banden:1. Novelle Vauge2. Gogol Bordello3. The PipettesIgår brunchade vi på Oscar, sen kom min vän Joel från Düsseldorftiden och hälsade på med sin vän Stuart och de sov hos oss och vi åt pasta på restaurang på kvällen. Idag när vi försökte lämna lägenheten råkade Stuart bajsa sönder vår toalett och Joel och han fick kämpa i ca 1 timme medan jag och Sanna tålmodigt väntade nedanför på gatan. Fint avslut på en fin helg!OBS! Ovan nämnda hångel är inte med på någon av bilderna. OBS!

Av Dieter Bohlen - 21 augusti 2006 18:19

Veckan som var var relativt lugn. Var ledig må-ti och i måndags var jag på stan med mamma, och köpte faktiskt bara ett par skor. Det kändes bra eftersom jag inte har några skor alls.På kvällen var jag hos min rara vän Christer och åt middag och badade bastu och tittade på Borlänge Ungdomsorkester som hade träningsläger på kursgården där han jobbar. Lätt surrealistiskt med en paradorkester som paraderar genom skogen.I tisdags var jag på lite utflykt med mamma, pappa, Pernilla och Kekke till Insjön.Resten av veckan mest jobb, var ute och åt middag med några gymnasiekompisar i torsdags. Det var trevligt, kul också att Lena var med som numer bor i London och som jag bara sett en gång vid jul sen studenten. Hon är modell så jag bifogar en bild på henne.Nu till helgen.Åkte ner till Sthlm i lördags mitt på dagen för att träffa vänner och gå ut. Först var jag och fikade med en qx-bekant från Mariestad och sen åkte jag hem till min bror för att svira om, efter att först ha hämtat nyckeln på hans jobb.Gjorde mig vacker och åkte sedan på förfest vid Skanstull, där Matilda mötte upp mig.Förfesten hölls hos en kille som heter Micke som är bra kompis med min vän Kristoffer. Där var under kvällen säkert iaf 10 personer, och både kända och okända ansikten. Det var trevligt. Spanade redan på förfesten in en söt kille vid namn Daniel.Sedan bar det av till sommarklubben Slick som huserar på Kägelbanan vid Södra teatern. Där var det redan kö innan det öppnat, i vanlig ordning tydligen.Kom iaf in ganska fort och sedan accelerade kvällen i rasande fart. Blev bjuden och bjöd på diverse alkoholhaltiga drycker och blev alltså lite smått berusad. Hittade på Daniel under kvällen och vi började hänga rätt mycket, dansa, snacka, röka (fan jag rökte!) och senare även hångla. Det var mycket trevligt och han var hur söt som helst med skägg och lockigt hår. Och ung med mina mått mätt, 24 år.Iaf så blev Jonas berusad, för att inte säga riktigt full. Ett tag fick jagf inte ens komma in för vakterna för dom tyckte jag var för full. Herregud liksom.När klubben var slut så drog Daniel med mig för att fylleäta och jag gick barfota ner mot Slussen för jag hade så ont i en tå. Kom på efter en stund att det nog inte var så smart så jag satte på mig skon igen.Väl vid Slussen så var vi plötsligt vid tunnelbanan och rätt som det var hade Daniel letat upp ett tåg åt mig och jag var på väg hem till brorsan. Man kan alltså säga att han lämpade av mig där.Var lite småbitter faktiskt. Men såhär i efterhand insåg jag det var det bästa, eftersom vi båda var fulla som ägg.Kom iaf hem på nåt vänster och störtade i säng.Spenderade söndagen först med att ömsom sova och ömsom stoppa huvudet i toan innan jag repade mig någorlunda och åkte och fikade med Matilda och sumerade kvällen. Tydligen hade förfestfolket varit lite smått engagerade i mitt hångel och de tyckte alla det var dumt att det inte blivit nåt mer. Matilda blev annars kallad slampa av en bög med rävboa som raggade på hennes Johan. Haha. Insåg när vi fikade att jag inte hade ätit mat på 24 timmar, och då bara ätit en varm macka. Kanske inte så konstigt jag blev lite kalas.Efter att vi fikat så åkte jag och hälsade på min vän Magnus i Liljeholmen, där det helt oplanerat blev tyska talat.Åkte sedan hem till Falun vid 20 tiden. Full rulle med andra ord.Bilden kommer...

Presentation

Omröstning

Vilken musikal skulle du helst vilja leva i?
 Sound of Music (Kapten Trapp behöver en fast hand)
 Cabaret (Om man glömmer det där med 1933 och framåt...)
 Singin' in the rain (no no no)
 Någon klatschig Elvisrulle (Harum Scarum till exempel. Den låter ju rolig)
 Herrar föredrar blondiner ("I just love finding new places to wear diamonds")
 Trollkarlen från Oz (ibland behöver man lite technicolormunchkins)
 Ingen alls. Musikaler är bara mög och går inte upp mot en regntung måndagsmorgon i verkligheten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards